I have reached a decision

Jag önskar att jag var liten igen och att någon annan fattade beslut åt mig. Vad man ska ha på sig, vad man ska äta, hur ens dag kommer se ut, vad som kommer ske på helgerna.. minsta lilla grej bestämdes åt en när man var liten. Det är fan inte lätt alltså, hur ska man veta vad som är rätt hela tiden? Vad som är bäst för sitt eget bästa? Hur VET man?

Jag har i alla fall bestämt mig för att lämna Irland. Detta underbara land där jag träffat så sjukt mycket nya kompisar och lärt mig så himla mycket om mig själv. Men jag tror att jag är färdig här. I alla fall i den här familjen just nu. I det här stadiet i mitt liv. Jag älskar Irland och jag är övertygad om att jag kommer komma tillbaka. Om det blir för semester eller ännu ett jobb återstår att se helt enkelt.

Största anledningen till att jag bestämt mig för att åka hem är, som jag nämnde lite kort förut, för att en släkting till mig är väldigt sjuk. Om när läget förvärras vill jag vara hemma, inte här. Jag har ännu inte pratat med min värdmamma (kom fram till mitt beslut igår förmiddag när jag var i Kilkenny och idag kom hennes bror och hans flickvän hit. Not the right time med andra ord) men jag kommer fortfarande åka hem som vanligt över min födelsedag och komma tillbaka, sen lär jag med största sannolikhet åka hem i samband med att barnen får deras sommarlov. Sista juni, senare än i Sverige men dom börjar senare på hösten igen. Fast det beror också på när dom hittat sin nästa au pair. Får se vad min värdmamma säger. Ser dock inte fram emot Samtalet. Trots att jag har varit här länge och jag "har en bra anledning" till att åka hem. Jag lämnar som sagt inte familjen för att jag är missnöjd eller inte trivs, vill bara påpeka det.

Det får räcka med det tills jag vet mer om hur allting kommer se ut men jag har i alla fall bestämt mig. I'm going home.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men gud va tråkigt :( Hoppas verkligen att allt blir bättre!

2011-05-16 @ 21:11:15
URL: http://lulfis.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad tråkigt med din släkting. :( jag kan också önska sådär att någon kunde sitta och peka och säga vad jag ska göra med livet! Åker faktiskt hem jag också, i juli.. ska plugga till hösten :) Du gör ju helt rätt i att åka hem om det känns bäst, det går ju alltid att återvända! :) kram till dig!

2011-05-16 @ 22:22:05
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Lite tråkigt men förstår hur du tänker. Och fn vilken erfarenhet och upplevelse du haft! Sen är det trevligt att ha dig nära! :) <3

2011-05-16 @ 22:25:07
URL: http://rhima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0