Sömnlösa nätter

Hej bloggen och alla läsare! Har ni saknat mig? Fått ett par kommentarer om att jag borde blogga igen. Er önskan är min lag. Uppdatering om helgen i Drogheda, besöket från Sverige och Emelies sista helg kommer. Efter det här inlägget bloggar jag om Drogheda direkt, låter det bra?

Så, vad har hänt sen sist? Barnen har varit riktigt jobbiga den här veckan. Dom har ju haft sina moments förut men den här veckan har varit väldigt påfrestande. Nästan lite nu-packar-jag-mina-väskor-och-åker-hem-omdedelbums-påfrestande. Luke har spottat Emily i ansiktet (VAFALLS?!), Emily gav Luke en slap i ansiktet (inte på grund av spottet), att bråka om vem som ska vara först i duschen har varit en stor grej, att inte svara när man pratat med dom har varit en ännu större grej. Blir ju inte bättre av att båda barnen har utegångsförbud så att dom är inne om eftermiddagarna, det blir ju så tätt inpå då och man får ingen break från varandra. Bara att ta nya tag, skaka av sig ilskan och hoppas på att det blir bättre.

I tisdags bokade jag flygbiljetter hem. Nej då, ni behöver inte vara oroliga. Det är inte permanent. Men jag ska få åka hem över min födelsedag! Fyller 20 år fredag 3 juni (3 veckor kvar!) så jag kommer befinna mig i Sverige 2-6 juni. Ville fira min 20-årsdag hemma så jag frågade min värdmamma om det var möjligt. Hon tog torsdagen och fredagen ledigt från jobbet och måndagen är en bank holiday så då är jag ledig. Mycket angenämt att jag får åka hem! :) Blir ju snart Systemet-ålder, hehe.. ;) (Fast här på Irland behöver man bara vara 18 år för att köpa sin egna alkohol, inte 20. Kan vara värt att veta för den som kanske åker hit, haha.)

Har även fått lite dystra besked hemifrån angående en släkting till mig som är sjuk. Så pass sjuk att risken finns att denna person inte kommer få åka hem från sjukhuset igen. Så jag har tänkt väldigt mycket på det.. Vet inte hur jag ska göra riktigt. Får se hur det är efter jag varit hemma. Har sovit otroligt dåligt på grund av det med. Dom två senaste dygnen har jag sovit 8-9 timmar på sin höjd. Jag har inte ens ro nog att sova på dagarna när barnen är i skolan. Då är det illa, jag är ju mästareN' på det..

Det är väl det som hänt i stora drag. Både bra och dåliga saker. Gäller att ta nya tag och samla positiv energi. Nu ska jag blogga om Drogheda, återkommer!
Väldigt trött och sliten au pair. Kolla in ringarna under ögonen liksom?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0