Irritationsdag

One of those days när man stör sig och blir irriterad på precis allt barnen gör, säger eller visar. Allting är bara lite extra irriterande liksom. Som nu vid middagen, jag trodde jag skulle få psykbryt på dom innan Derek skickade upp dom på övervåningen. Inte bara jag som störde mig på dom med andra ord.
Hur får man en 8-åring att sluta suga på tummen? Japp det är sant, Luke gör det. Hur i helvete ska jag bära mig åt för att få honom att sluta? Har säkert sagt "Luke, stop it!" uppåt 30-35 gånger - idag. Till slut så satt jag bara och stirrade på honom och väntade på att tummen skulle vara i munnen igen så jag kunde säga till han. Bara en sån sak är så förbaskat enerverande. Om någon vet något knep så får ni mer än gärna lämna en kommentar! Både jag & Anne är på honom hela tiden och hon sa idag att hon försökt i flera månader att få honom att sluta, innan jag kom hit ens. Det sätter sig liksom inte.
Nej, idag har varit sådär. Imorn är det fredag. Lön. Nästan ledighet. Ska förhoppningsvis hitta på nånting på kvällen. Om det inte blir av så går jag på bio själv i köpcentret, vill bara komma ut ur huset och mitt rum lite. Återkommer om hur det blir!

Update: "You are being very bold and you never listen to me. I am sick of it." Hörde nyss Anne ha ett litet utbrott på Luke. Det är alltså inte bara jag som är irriterad på barnen idag.

Kommentarer
Postat av: R

det kommer inte dröja många år innan hans kompisar börjar skratta åt honom när han suger på tummen och då han sluta jevligt snabbt skulle jag tro...

2011-01-20 @ 22:55:33
Postat av: J

Stopp och väx eller liknande? Det fick mig att sluta använda napp som liten. :P

2011-01-21 @ 01:16:14
Postat av: Anna - au pair i Dublin

R: Grejen är den att han bara gör det när han är hemma, inte när han är ute eller hemma hos sina kompisar. Säger han i alla fall.



J: Stopp och väx? :P

2011-01-21 @ 10:49:02
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

R: aha, aa, då blir det ju lite mer komplicerat... men jag förstår inte riktigt vad problemet är? är ni oroliga att han får i sig bakterier? eller att han ska förstöra tänderna? (för jag tror att det där med tänderna är en myt).



"stopp och väx" är sånt där medel man sätter på naglarna så att de smakar äckligt ;)

2011-01-21 @ 14:20:57
Postat av: Johanna

Det finns något speciellt nagellack som smakar pyton, kanske värt att testa :)

2011-01-21 @ 16:40:08
Postat av: J

Ett medel som man målar på nageln, helt transparent men den smakar bittert som attans. Folk som biter på naglarna använder detta för att sluta. Så när han stoppar tummen i munnen smakar det apa och han blir förhoppningsvis påmind om att han inte ska ha den i munnen. :)

2011-01-21 @ 23:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0