Tacos, utgång, pannkakor & shopping

Det är väl ungefär så min helg kan beskrivas lite kort men jag hade faktiskt tänkt skriva lite mer än så. Åkte ju som sagt hem till Emelie i lördags som bor i Blackrock några mil norr om Dublin. Tar ungefär 1½ timme att åka dit med buss och kostar €12 t/r. Eller, man åker faktiskt till Dundalk och sen därifrån får man ta en annan buss. När jag väl kommit till Dundalk skulle jag försöka lokalisera vart Emelie befann sig haha. Det var inte det enklaste! Hon har inte varit på Irland så himla länge och hittar inte jättebra i Dundalk, men efter kanske en halvtimme hittade jag henne i ett köpcenter där vi strosade runt lite. E kom på den briljanta idén att vi skulle äta tacos till middag så vi gick till Dunnes för att inköpa lite ingredienser. Vi skulle bland annat köpa grönsaker men det enda vi kom med från grönsaksavdelningen var en gurka. Haha. Det mesta fanns nämligen hemma hos henne. Sen skulle vi köpa sån där kryddblandning som man har i köttfärsen men "originalet" fanns inte! Så vi fick köpa nån Smoky Chicken BBQ som egentligen är till för fajitas, så vi fick inte den rätta tacossmaken. Fast gott var det i alla fall! :) Väl hemma hos henne tillagade vi (läs: E) maten. Efter det slötittade vi lite på TV och sen kollade vi på I rymden finns inga känslor. Vi gick en sväng till Centra och inhandlade lite choklad för att stilla vårat chokladsug och sen fixade vi oss för att gå ut.
Vi gick till nån pub (kommer ej ihåg namnet), drack cider, öl, pratade med en väldigt full irländsk kille, mötte upp en av E's kompisar som också bor i Blackrock och hade det allmänt trevligt. Puben stängde dock klockan 1 på en lördagkväll? Vafan? Var visserligen inte så jättemycket folk där men ändå. Klockan 1! Vi försökte hitta nånstans att käka efter det men det fanns ju ingenting öppet så vi fick gå hem igen till E och käka rostade mackor med sylt istället innan det var dags att sova.
Igår efter att ha vaknat till och käkat frukost satte vi oss i vardagsrummet och skrev vykort/brev till tonerna av irländsk, instrumentalisk musik. Väldigt trevligt! Sen fick E ännu en snilleblixt och kom på att vi skulle grädda pannkakor till lunch. Åh så gott det var!!! Med strösocker på. Helt gudomligt. Efter det åkte vi in till Dundalk och köpcentret där jag mötte upp E för lite shopping. Vi båda skulle egentligen bara kika runt lite men ingen av oss kom därifrån tomhänta haha. Ska visa i nästa inlägg vad jag köpte. Efter att ha varit där i nästan tre timmar var det dags för mig att åka hem igen.
Hade en otroligt trevlig och mysig helg hemma hos Emelie! :) Det var skönt att komma bort från Dublin lite faktiskt och se lite andra ställen. Har ju varit inne i Dublin så himla många gånger nu. Tog nästan inga bilder, bara några med min mp3, men det har ändå varit så trist och dåligt väder så jag hade inte fått till några bra.
Look right (tagen inne i Dublin)


Dundalk "shopping centre". Fanns typ bara Tesco där.




Inne på Tesco hittade jag denna tidning: Farmers Journal. Alltså framsidan haha, Milk price to rise, hysteriskt roligt haha!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag må ju säga att jag har en mycket skarp hjärncell :D

2011-02-09 @ 23:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0