Konsten att överraska

Numero 1: Igår när jag precis gått och lagt mig fick jag ett sms (till min svenska telefon). Tänkte att det är väl Villy eller mamma som skickat sms:et, men icke! Det var från min 21-åriga storebror Nicklas:

Hej, hur mår du och vad gör du ^^ jag mår bra och spelar mycket halo :)

Snacka om att jag blev förvånad haha! Det är nog det första sms:et jag får som är till mig, inte typ "har du X:s nummer" eller "be mamma ringa mig". ;) Den bastarden var nämligen inte hemma när jag åkte till Irland, han var uppe i Boden och levde loppan med en kompis, så jag fick aldrig säga hej då.

Numero 2: Imorse när jag precis vaknat och fått på mig lite kläder så kikar Emily upp från vindsluckan och bah "Good morning! Look, I'm already dressed!!!" Hon hade alltså gått upp helt själv och klätt på sig utan att jag väckte henne! Hon är så himla söt och hon var så himla stolt haha :)

Det går smidigare och smidigare varje morgon att få upp barnen, få dem att klä på sig, äta frukost, borsta tänderna, packa ner sin lunch osv. och vi har aldrig kommit sent till skolan. Feels good!


Kommentarer
Postat av: R

bra jobbat, du verkar ju hur skillad som helst på det här - tycker du att det kul också? asså, är det som du hoppats och/eller förväntat dig? :)

2010-09-17 @ 11:51:32
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Jag ringde dom idag och då sa hon som jag talade med att man måste in via deras hemsida och skicka en intresseanmälan. För varje dag som går får man poäng och när dom tar bort annonsen så kollar dom vilka 5 som har mest poäng och dom får gå på visning. Jag såg den bara ett få minuter/timmar efter att den kom upp så jag har stor chans att gå på visningen så att säga och sen får jag ju fjäska sönder så jag får den ;) Men måste fortfarande kolla efter fler lägenheter men jag vill verkligen ha den!

2010-09-17 @ 11:55:29
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Jennie ♥

sv: oj vad härligt!! nejdu, jag har aldrig vatt där. men verkar som ett mycket mysigt land :)

kraam

2010-09-17 @ 13:05:03
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Sannaliten

Okej, Hur är läget då? :)

2010-09-17 @ 15:01:28
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Låter som att det fungerar och att du trivs. Vad skönt!

2010-09-17 @ 16:29:28
URL: http://svorskan.se
Postat av: Anna - au pair i Dublin

R: Jag tycker det är jättekul! :) Störande dock när barnen (mest Luke) inte lyssnar på en. Men det är bara att "hota" (höhö) med att dom inte får titta på tv eller får utegångsförbud eller nåt, då brukar dom lyssna. Luke kommer få utegångsförbud nu på måndag till exempel för att han kom hem kl 7 istället för kl 6 idag.

2010-09-17 @ 22:06:03
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

vad roligt! :D



hårda tag :P antagligen lika bra, så dom små liven lär sig lyda

2010-09-17 @ 23:42:53
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Haha precis ;) Bäst att dom lär sig direkt!

2010-09-17 @ 23:56:16
URL: http://dublinaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0