Gårdagen

Hej!
Igår åkte jag en sväng in till Dublin för att kika runt lite, allt är sig fortfarande likt ;) Mötte även upp en au pair från Finland som jag pratat med på Facebook ett tag, och en annan au pair-kompis till henne som var från Frankrike. Det var kul att prata med några som går igenom samma sak som en själv! Vi pratade om våra familjer, löner, vad vi har för sysslor och såna saker. Dom tyckte att min engelska var riktigt bra (jämfört med dom som varit här i 1-2 månader redan + att dom var äldre än mig) så nånting bra har jag fått ut från skolan i alla fall! Trodde aldrig jag skulle säga det haha. Vi gick till ett jättemysigt café i Temple Bar-området och käkade lite och snackade och så. Mysig dag!
Sen mötte jag upp en kompis jag träffade sist jag var här i Dublin och spenderade natten där, kom hem för ungefär en timme sedan. Jag är fortfarande sjuk! Dumma, dumma förkylning. Den har hållt i sig i typ 10 dagar nu.

Nu ska jag krypa under täcket och titta på Little Britain och försöka bli frisk. Hörs senare idag!


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Krya på dig!!

Sv: Kråkan var här innan. ;)

2010-09-12 @ 20:22:56
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0