Ännu en lördag i Dublin

Hej!
Igår åkte jag som sagt in till Dublin för att träffa en annan svensk au pair, Marika. Det kändes så konstigt att prata svenska! Visst att jag skriver på svenska och läser svenska bloggar, men det blir inte riktigt samma sak. Otroligt hur fort man vänjer sig att prata engelska istället.
Jag visade henne runt Dublin lite, typ The Spire, längs Grafton Street, St Stephen's Green, Temple Bar-området, Trinity - det som ligger mest centralt helt enkelt. Vi åt på ett jättecoolt ställe som heter Eddie Rockets, en USA-inspirerad diner i 50-talstil, där jag definitivt kommer äta igen! Efter att ha gått runt lite till gick vi till nåt fik där jag drack min allra första chailatte och sen blev det bråttom till att hitta tillbaka till tågstationen. Blev ett snabbt hej då och M fick ta en taxi dit för att vi inte hittade!

Inne på köpcentret Ilac såg vi dessa söta skapelser


Inne på dinern



Marikas Oreo cookie milkshake


Jag åt hamburgare med pommes, gooott!


Marika :)


En liten jukebox på väggen


Eddie Rockets! Ligger på en sidgata från Grafton Street.


Jag i St Stephen's Green


St Stephen's Green


Det regnade, men det är föga förvånande va?


En husfasad som helt var täckt av murgröna/växter


Tyckte synd om hästarna som fick stå i regnet!


Muffins & Chailatte på cafét Insomnia



Jag hade en jättetrevlig lördag i Dublin och det var riktigt kul att få träffa Marika! :) Kika in på hennes blogg för att se mer bilder från dagen.

Kommentarer
Postat av: Marika - Au Pair på Irland

Oh många bilder - I like :D

Planera en tripp till IKEA någon dag kanske? :)

2010-09-20 @ 00:09:22
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: madde

fin blogg! :D

2010-09-20 @ 20:50:43
URL: http://madeleinandrea.blogg.se/
Postat av: frida

muffinsarna såg jätte goda ut :p

2010-09-21 @ 15:19:20
URL: http://mysweetdreams.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jag ska till Dublin över höstlovet (min släkt är irländsk/brittisk sedan en generation tillbaka ungefär, min pappa är bl.a döpt efter St. Stephen) och jag undrar om du har några bra tips på vad man kan göra? Skulle vara jättesnällt.

2010-09-22 @ 20:44:32
URL: http://frokennelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0