Wicklow

I lördags åkte jag som sagt till Marika i Wicklow! Vi gick till Tesco och köpte ingredienser till tacos, gick hem till henne uppför världens mördarbacke, chillade i hennes rum och sen lagade vi tacos! Det var så otroooligt gott, länge sen man käkade det. Gjorde en egen liten vitlökssås till mig (i min familj finns ingen vitlök nämligen. sjukt.) men i efterhand var det kanske sådär smart, andedräkten blir ju inte den bästa haha ;) Chillade lite mer i hennes rum med massa snack, dator, choklad och hade det allmänt trevligt! När klockan blev lite mer öppnade vi Spotify, taggade till till Basshunter - Now you're gone (HAHA! den är faktiskt bra. lovar!) och började göra oss iordning inför kvällen. Gick ner "på stan" till The Old Forge där kvällen spenderades. Musiken var usel, med vissa ljusglimtar, men vi hade det sjukt kul! :)












Söndagsmorgonen/förmiddagen blev rätt seg efter att ha kommit i säng vid 3-tiden och vaknat vid strax efter 9. Hur kommer det sig att jag aldrig riktigt kan sova ut efter att jag har druckit, även fast jag inte är bakis? Sjukt irriterande. I alla fall, efter dusch, frukost och lite segande tog vi bussen in till Dublin. Jag som brukar klaga på att mina bussresor kostar €2,20 (€4,40 tur & retur alltså) känner mig nu rätt bortskämd. Att åka till och från Dublin från Wicklow kostar €12,44-€14,40 beroende på om du köper returbiljett för samma dag eller inom en månad. Fick alltså betala €14,40 för endast bussresan! Helt sjukt att Marika måste betala det varenda gång hon vill ta sig till och från Dublin.

Irland, den gröna ön





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0