Två frågor till

Fråga: Jag har inte varit inne på din blogg förr, men hitta den av en ren slump nyss. och jag har två frågor till dig. Bor du i Dublin? Och vad pratar dina barn för språk?

Svar: Ja, jag bor i Dublin. Kolla min bloggadress, det som står ovanför headern, det som står i headern, det som står ovanför bilden till vänster i menyn, klicka på "Anna Larsson" under bilden där det också står att jag bor i Dublin. Och just ja, inlägget som jag skrev tidigare idag där jag skriver att jag bor i Blanchardstown, Dublin 15. Alltså - hur kan man missa att jag bor i Dublin?! Haha :D
Barnen jag tar hand om pratar engelska. Dock så förstår dom franska rätt bra (mamman i familjen är från Frankrike) och dom har även lite iriska/irländska i skolan! Alla skyltar och allting här står förresten på både iriska och engelska nästan överallt, men det är färre och färre som bara pratar iriska - engelskan "tar över" mer och mer.

Någon mer som har nån fråga? Lämna en kommentar eller skicka ett mail till: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Sv: Då kan du säkert själv slänga ihop en sån soppa också, det är superenkelt.

2010-10-01 @ 17:21:49
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0