Svamp

Varje sommar & höst brukar vi alltid plocka en massa svamp hos min mormor. Förra hösten plockade vi 27 kg höstkantareller på två dagar, så stört mycket svamp! Men denna hösten, dels för att jag just nu befinner mig på Irland men även för att både mormor & Lasse (min låtsasmorfar) är sjuka, så är det såklart inte möjligt. Pratade om detta med min morbror på Facebook haha...

Jag: inget svampplock i år då? ni hade ändå inte klarat det utan mig ;);) haha
Villy: hmmm
Jag: påstår du att du kan tänka som en svamp med nån annan än mig?! haha
Villy: sant..
Jag: juste ;);)

Ja alltså, eh, jag och min morbror är inte helt friska i huvudet. "Tänk att du är en svamp, var skulle jag vilja växa då?!" brukar vi säga till varandra när vi är ute och plockar svamp. Med framgång uppenbarligen, jag kan garantera att ni hittar mer svamp! Haha.

Förra årets skörd: 18 påsar à 1,5 kg styck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0