Galway på lördag

Ah, ser fram emot helgen! På lördag morgon åker jag & Annukka till Galway och stannar till söndagen! Har ingen aning om vad vi ska göra och jag vet absolut ingenting om staden så det ska verkligen bli ett äventyr. Nu när jag är här på Irland ska jag försöka göra såna här små utflykter nån helg då och då för att få se mer av Irland. Det enda jag har sett hittills är Dublin City Centre och såklart Blanchardstown här var jag bor. Detta ska verkligen bli jättekul! :) Tanken var att Maria och Sylwia skulle med, men Maria åkte dit den här helgen som var istället (schysst när man redan gjort planer om det?) och Sylwia skulle sova över hos nån kompis (återigen, verkligen jätteschysst). Sofia, en annan kompis skulle också med men på grund av ekonomin så gick det inte. Mer förståeligt och hon sa till i god tid, så :)

Galway ligger på västkusten, rakt till vänster från Dublin!


Klockan 09:00 på lördag går bussen från Dublin och 12:20 är vi framme i Galway. Fick nyss bekräftat att vandrarhemmet är bokat också! Bussturen kostar €20 tur & retur och vandrarhemmet gick på €15 den här gången, inte så farligt! Annukka har tydligen pratat med någon som ska visa oss staden lite fick jag veta nyss, kul!

Kommentarer
Postat av: Marika - Au Pair på Irland

Hoppas ni får en trevlig resa till Galway :) !

2010-10-13 @ 17:44:04
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0