Fråga; hur länge?

Fråga: Hur länge stannar du som au pair?

Svar: Det är faktiskt inte helt bestämt ännu! Jag har alltid haft ett år i tankarna men jag vet inte riktigt. Som det ser ut nu kommer jag minst stanna till sommaren och sen får jag se hur jag vill göra - om jag vill stanna kvar, åka hem till Sverige nån månad under sommaren och sen fortsätta, åka nån annanstans eller åka tillbaka till Sverige och stanna där. Familjen som jag bor hos har haft ungefär 13-15 au pairer och kommer nog fortsätta att anställa au pairer ett bra tag framöver, så vill jag stanna här så skulle det säkert gå. Sen får jag se hur mycket hemlängtan jag har, om jag skulle tröttna på själva arbetet eller om jag under några omständigheter skulle behöva åka hem. Känns ändå skönt att jag inte är "bunden" till att stanna kvar, jag kan i princip åka hem när jag vill! Ja alltså, inte utan att ha pratat med familjen och så först haha.

Kommentarer
Postat av: River

coolt om du åkte till något annat land sedan... är det något på allvar överväger?

2010-12-04 @ 00:15:18
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Ja alltså, varför inte? Har ändå inget annat att göra och om jag inte tröttnar eller får för mycket hemlängtan så kan jag lika gärna satsa på att åka nån annanstans!

2010-12-05 @ 17:18:59
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: River

mycket beundransvärt :)

2010-12-05 @ 20:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0