Ny dator

Införskaffade mig en ny dator idag! En Packard Bell EasyNote NM om det säger er nånting. Än så länge tycker jag den är grym! Nu kommer jag kunna blogga hur mycket jag vill while in Ireland. :)

Till min stora förvåning och lycka så ingick Photoshop (:D), måste bara komma underfund med hur man använder det bara haha. Har redan utforskat möjligheterna att blurra/virvla/smeta ut/göra-mer-anonyma ansikten, eftersom mamman i familjen inte vill att jag lägger ut bilder på hennes barn på nätet. Förståeligt. Vill ändå att man ska kunna urskilja ansiktena någorlunda, jag vill ju delvis dela med mig av allting till er men även kunna se tillbaka i bloggen i framtiden utan att alla bilder jag tagit är "förstörda", eller vad man ska säga.

Har även en rätt bra webcam (1,3 MP) så foton, och möjligtvis nån videoblogg då och då, kommer ni att få! Utöver fotona som jag tar med min vanliga kamera alltså.

Innan jag säger hej då så vill jag bara säga att om tre veckor så befinner jag mig på Irland! Helt galet. Måste snart komma fram till vad jag ska packa med mig, "testpacka" för att se vad som måste tas bort/läggas till beroende på hur mycket det väger och sånt. Återkommer inom kort!

Just nu: diggar min dator ;)

Kommentarer
Postat av: R

awesomeness overload



jag har en packard bell easy note TJ66 :D

2010-08-18 @ 12:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0