To be continued

För att citera en sak som Veronica skrev till mig förut angående bo-i-Dublin-eller-inte-grejen:

"Ett tips är att om du vill till Dublin ska du ta den som är så nära som möjligt om inte mitt i smeten. För jag gjorde det misstaget att slägga lite på tummarna när jag valde familj. Jag vill endast till Hamburg eller Berlin men jag slutade upp i Minden vilket jag ångrar så extremt mycket. Det tog min att komma in till stan, men det kändes som minst en timma. Så släpp inte på tummarna utan var på och åk bara dit du vill."

Jag har inte helt sagt nej till familjen som bor i Co. Kildare ännu, jag väntar fortfarande på svar från familjen som bor 20 minuter med buss från the city centre som också verkade otroligt bra, vi har skickat 5-6 mail nu ungefär. Grejen är den att dom pratar med fler än mig just nu så det återstår att se om dom väljer mig eller inte. Dublin är, som ni förstår, otroligt eftertraktat att åka till. Fördelen, eller nackdelen, med den familjen är att dom inte har lagt ut några bilder på sin profil vilket gör att färre har ansökt. Hade dom haft bilder hade konkurrensen ökat betydligt. Om jag blir vald som deras nästa au pair så kommer jag såklart få bilder på dom då, och då väntar även ett, eller troligtvis flera, telefonsamtal framöver! Nervös redan nu.
Tänkte lägga in en karta så ni ser vart det ligger men jag fattar inte hur man printscreenar på den här datorn! Det funkar i alla fall inte att trycka på "prt sc"-knappen -.-

Svar bör komma någon gång under kommande vecka, jag skriver då om vi har kommit fram till nånting nytt. So long!



Time has been replaced by a countdown; ~123 days left to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0