Samtalet

Pratade med min värdmamma idag när hon kom hem från jobbet. Det var jobbigt men det gick såklart bra, hon förstod varför jag ska åka hem och jag påpekade att det verkligen inte har nånting att göra med dom som familj. Hon ska börja leta ny au pair nu dom nästkommande dagarna men hon sa att det inte kommer vara några problem alls. Jag kommer lämna Irland i slutet av juni/första veckan i juli där nånstans.

Känslor: skönt, tråkigt, vemodigt, kul att få träffa familj/kompisar igen, sorgligt att lämna alla kompisar här, ångest över hur jag ska göra med med liv (vad ska jag pyssla med när jag kommer hem?), ser fram emot en svensk sommar och allt som hör därtill, ska äta sushi morgon, middag, kväll för att ta igen det jag missat.. och allt annat i matväg som jag missat. Känns som sagt otroligt skönt att få åka hem men fan vad fkefkbefhbewfbwflkef-JOBBIGT det kommer vara att lämna värdfamiljen och Irland!

Otroligt glad och otroligt ledsen på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh :( Min farmor dog i cancer och jag tänker på henne varje dag. Jag önskar och hoppas att det går bra för din mormor. Det är så fruktansvärt hemskt med cancer. :(

Jo precis din mamma har sant.. Men det går ju alltid att ändra sig och så :) du gör rätt i att åka hem då din mormor är sjuk, jag tror och nästan vet att du skulle ångra dig om du inte gjorde det. Yes box Steffen följer med och jag ska plugga Medie- och kommunikationsvetenskap har jag tänkt :) förstahandsval iaf, hoppas att jag tar mig in! Har du några idéer vad du ska göra sen framöver? :)

2011-05-17 @ 22:06:08
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: R

Tråkigt att det är en så ledsam sak som gör att du känner att det är dags att åka hem! Hoppas att det löser sig gott det går.



(Ska dock inte sticka under stolen med att jag är lite glad att du kommer hem, ser fram emot sushi på "vårt" ställe!)

2011-05-18 @ 00:07:57
Postat av: Anna - au pair i Dublin

R: Hade ändå tänkt åka hem relativt snart men som du sa, det suger ju att just det här ska bestämma att jag ska hem. Min mormor som är sjuk. Aggressiv cancer.



Ja, åh! Så fort jag kommit hem får vi se till att ses och åka dit!

2011-05-18 @ 12:12:45
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

Jag beklagar :(



yes box, jag är i uppsala till 7:e juli (sommarkurs...) och sedan i sthlm några veckor :)

2011-05-18 @ 16:04:08
Postat av: Phia

Hej Anna

Jag kan förstå dig. Välkommen hem, och hoppas du hittar något att göra om du blir kvar i Huddinge.

Det är tufft att behöva besluta saker, men du är en klok och förståndig tjej (fast än hon är en ...hahaha)

Nä du vet vad du vill, bra Anna

Kramar

2011-05-18 @ 19:12:37
URL: http://superfarmor.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Allt kommer bli bra Anna <3 Oroa dej inte.

2011-05-19 @ 05:23:10
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Angelica Eklund

Hejsan :)



såg din blogg och tyckter den är jätte intressant.

Tråkigt att du ska åka och jobbigt när det just är en sån hemsk anledning som ligger bakom.

Samtidigt förstår jag att det ska bli skönt.



När jag va au-pair i spanien åkte jag hem för liknande anledning. Däremot skulle jag se om duiin familj fortfarande letar efter en au-pair jag är väldigt intresserad på att åka till Irland som au.pair. Genom att prata med dig så får man veta mer hur en familj är och så, därför jag funderade lite...



min mail är: [email protected] du hitytar mig även på facebook "anjeliqa Eklund"



MVH

/angie

2011-05-19 @ 11:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0