Tips på bloggar

Hallå!
Har haft en riktigt seg förmiddag, har inte direkt haft nånting att göra. Rummet är städat (!). Tvätten ligger i tvättmaskinen. Har gått igenom min blogglista typ 5 gånger. Ingen uppdateeeraaar. Många av er kanske inte vet det här men jag läser väldigt många bloggar, har sparat alla i en egen mapp i "Favoriter". I nuläget kanske jag läser ~50 bloggar. Det skiljer dock rätt mycket på hur ofta dom uppdaterar, alla är med andra ord inte jätteaktiva. Läser kompisars bloggar, andra au pair bloggar, några stora bloggar, random bloggar som jag hittat av en slump, och så vidare. Tänkte nu fråga er om ni kan tipsa mig om nån blogg ni läser? :) Kan vara er egen också. ;) Bra, inspirerande, roliga, fina - you name it - kom med tips!

Det är svårt att välja ut några bloggar när man läser så många men här är i alla fall fem stycken som jag tycker om lite extra mycket. Tror jag lyckades ta någon ur varje genre, eller vad man ska säga.

- Emma, utbytesstudent i USA
En tjej på 18 år som bor i Texas där hon är utbytesstudent i ett år. Uppdaterar rätt ofta, lägger alltid ut mycket och fina bilder och skriver på ett roligt sätt. Hon verkar vara lite weird, men på ett bra sätt!

- GAYMASEN
Blir alltid glad när jag läser hans blogg! Humor enligt mig men det kanske inte är alla som förstår den. Han är 20 år, gay och bor i Skövde. Skriver bra och bilder finns det alltid.

- La bella vita
Inspiration. Har redan skrivit lite om den här bloggen förut. Handlar om en tjej vid namn Nathalie som jobbar som au pair i Italien. Så fort jag läser hennes blogg får jag alltid ett sug efter att åka till Italien. Uppleva det hon upplever. Uppdaterar inte jätteaktivt men det kommer ofta upp flera inlägg på en gång.

- Lotta "Vimmelmamman" Gray
Skriver bland annat om sitt liv som mamma och mycket om hennes vardag. Hon drabbades av tjocktarmscancer för ett par år sedan så hon skriver rätt mycket om cancer. Idag ska hon få sitt halvårsbesked om hon fått mer cancer eller om hon är "frisk" (man är inte frisk från cancer förrän typ 4-5 år efter att man först fick den och blev av med den). Hon uttrycker sig väldigt bra i skrift.

- Lady Dahmer
Genus, feminism, könsroller, "manligt" och "kvinnligt", unisex. Sen jag började läsa den här bloggen har jag blivit mycket mer medveten om speciellt genus och vad det innebär. Håller inte med till 100% av allt det hon skriver men hon får mig ändå att tänka till om saker jag tidigare inte brytt mig om eller ens ägnat en tanke på.

Kommentarer
Postat av: Ellie

SV: Tack, jag är jätte glad att jag lyckades få jobbet.

2011-03-31 @ 16:43:39
URL: http://carismatico.blogg.se/
Postat av: R

läste lady dahmers (eller ja, typ senaste månadens inlägg) - måste ärligt talat vara sjukt jobbigt att hela tiden fundera i termer om "mansroller" och "kvinnoroller", kanske bara är jag men ärligt talat: live and let live, det är väl viktigare att hitta en roll man är bekväm i än att hitta en roll som inte är traditionsbunden till vilket kön man har?



äh, ville bara skriva av mig tanken som kom upp när jag läste men vad tycker du som läst betydligt mer? :)

2011-03-31 @ 21:11:44
Postat av: Sofie

Låter bra det ;) Hur ser det ut med andra au pairer på Irland? Ja, jag vet att det är ett helt land jag frågar om, men generellt sett.

2011-04-01 @ 18:17:27
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: sofia

Jag läser redan hennes blogg ;)

2011-04-01 @ 22:03:07
URL: http://sofia.blogg.se/
Postat av: Anna - au pair i Dublin

R: Ja jag håller med men samtidigt så är det mycket som är indelat i just "mansroller" och "kvinnoroller", fast det inte alls behöver vara så. Hon vill nog bara göra folk mer uppmärksamma på det för hon har skrivit rätt mycket om det. Något tjatigt. Men hon kanske är bekväm i just den rollen?

2011-04-02 @ 11:31:43
URL: http://dublinaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0