Irländare alltså...

I och med att jag var ute väldigt mycket förra veckan träffade man ju på väldigt mycket nytt folk. Namn, ålder, var man bor och var man kommer ifrån är ju det vanligaste att prata om första gången man ses. När jag sagt att jag kommer från Sverige och vanligtvis bor i Stockholm när jag inte bor i Dublin som nu, så vet jag inte hur många som frågat om jag pratar flytande svenska! Och nästan alla blir ganska chockerade när jag säger att jag gör det? Vad är grejen liksom? Att kunna prata svenska när man kommer från Sverige och har gjort det i hela sitt liv är tydligen en väldigt stor grej här. ;) Många har även frågat om jag känner/är släkt med Henke eller Stieg Larsson för vi har ju samma efternamn. Borde kanske köra det som partytrick nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du vet ju aldrig vem du är släkt med på långt håll!!!!

2011-03-23 @ 19:09:30
Postat av: R

mm... sånt där är så sjukt. kanske har berättat detta men min kompis läste i en brittisk skolbok gjord för motsvarande gymnasiet att "om ett kinesiskt barn adopteras vid födseln till england och engelska föräldrar så kommer barnet prata engelska!"

no shit O_o

2011-03-23 @ 21:22:27
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Haha på allvar?! Sjukt ju! :O

2011-03-23 @ 21:32:04
URL: http://dublinaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0