Extra bagage

SAS har ändrat sina regler angående när man ska resa med övervikt när man flyger, alltså om väskan väger mer än dom ~20kg som är tillåtna. Förut betalade man ett fast pris per kilo övervikt man har men nu kan man istället välja att köpa till ett extra bagage! "Vi förenklar nu reglerna kring övervikt och extra bagage! Istället för att betala per kilo betalar du i fortsättning ett fast pris per extra bagage." (Klicka på länken för mer information.)

Ett extra bagage inom Sverige kostar 200 kr, inom Europa 300 kr och övriga världen 400 kr. Väskan får väga 23 kg. Så när jag åker hem till Sverige från Irland för gott behöver jag endast betala 300 kr för en extra väska som får väga 23 kg, hur bra är inte det?! Behöver bara köpa en resväska men det finns billiga för 200-300 kr här. :) Har ännu inga planer på när jag ska åka hem men jag vet redan nu att jag kommer behöva en extra resväska! Jag har köpt så himla mycket saker redan och jag kommer köpa mycket mer innan jag åker hem igen. När jag åkte hit fanns fortfarande reglerna om att betala per kilo övervikt så jag trodde det skulle kosta en förmögenhet att få hem alla saker men nu behöver jag inte oroa mig för det längre. :)
 

Kommentarer
Postat av: R

...nu vet inte jag hur mycket tid du ägnar åt armhävningar per dag men 20kg + 23kg packning är en del :/

2011-02-03 @ 23:24:01
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Ja jag vet men när jag lämnar familjen lär jag med största sannolikethet bli skjutsad till flygplatsen och få hjälp med mitt bagage till incheckningen, som i julas. Sen hemma behöver jag bara få bagaget från det där bandet och gå med i vadå, 5 min kanske? innan jag får hjälp igen. Eller vad menar du? :P

2011-02-03 @ 23:34:44
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

ja, jo förvisso... äh, jag tänker bara att jag brukar ha problem med min väska och den väger inte mer än 10-12kg full hehe. men ah, är det bara 5min ska du väl klara det ;)

2011-02-03 @ 23:38:34
Postat av: Mamma

Visst är det bra!

2011-02-04 @ 11:14:03
Postat av: Malin Arnehed

Vad kul din blogg verkar. kommer med all säkerhet att läsa igen! :) Hoppas du har en rolig dag :)

2011-02-22 @ 09:36:22
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0