Matförgiftning och IKEA

Lördag 2011-02-19
Glömde nämna det i förra inlägget men på vägen mellan bussen och mig när vi kom hem på kvällen så hittade jag €20 på marken! Det bara låg en sedel där på marken som väntade på att bli upplockad. Väldigt nice! Något som dock inte var så nice var att jag vaknade efter ett fåtal timmars sömn av att jag mådde dåligt. Som jag nämnde tidigare åt vi på en väldigt risig kinabuffé och det var det som gjorde mig dålig. Ska inte gå in på detaljer men jag kan säga att jag hade en jobbig morgon. Vet inte om det var matförgiftning för man brukar må dåligt mycket längre då men nånting var det i alla fall.
Efter att jag återhämtat mig någorlunda åkte vi till IKEA. Började med en korv med bröd för 50 cent. Så gott. Sen strosade vi runt i affären lite. Kan ni gissa vad jag hittade? En osthyvel! Total lycka! Något som inte var så kul var när vi kom till kassan och följande inträffade:

Kassörskan: Sorry, do you have ID?
Jag: What? Why?
Kassörskan: I need to see that you're over 21 or I can't sell this to you.
Jag: Do I seriously need to be over 21 to buy a cheese slicer?
Kassörskan: Yes, it's a sharp object. We don't sell knives or anything sharp to those under 21.
"..."
Jag: This country is fucking RETARDED!

Okej jag kanske inte sa det där sista till kassörskan men det var inte långt ifrån att jag sa det jag hade på hjärtat. Jag skämtar alltså inte, vi fick inte köpa en varsin OSTHYVEL för att vi var UNDER 21! Behöver jag nämna hur bittra (och förvånade!) vi var eller?!?!?!?! Så jävla efterblivet så det inte är sant. Vi tröstköpte lite (mycket) godis i the Swedish Food Market innan vi åt lite köttbullar. Kunde dock inte njuta av maten för att jag fortfarande inte var helt återställd sen morgonen. Men det mesta gick ner ändå.



Kommentarer
Postat av: R

hahahaha X'D

men stackare, om din mamma inte får med sig en osthyvel kan du maila din adress till mig så ska jag se till att du får en!

2011-04-10 @ 12:15:51
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Sjukt ju!

Det är redan fixat. :) När Emelie var hemma över sin födelsedag tog hon med sig en osthyvel tillbaka till mig!

2011-04-10 @ 18:28:49
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: karin

men asså herregud!!? :O de har allt sjuka regler i detta land.. :P leg för att köpa osthyvel?!

2011-04-11 @ 10:31:09
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0