London i höst?

Åh, jag ligger här i sängen med ett stort leende på läpparna. För ett par dagar sedan hade jag tänkt skriva ett meddelande (på Facebook) till en kompis jag lärde känna här i vintras, Ewa om ni kommer ihåg henne. Men vet ni vad jag upptäcker? Att hon har raderat sitt konto! Lite panikslagen skickar jag iväg ett sms till hennes gamla irländska nummer som hon hade när hon var här men som jag misstänkte så var det väldigt osannolikt att hon skulle använda det numret när hon är i Sverige nu. Mycket riktigt, jag fick ingen leveransrapport eller nånting = hon använder inte det simkortet. "Nu är det kört", tänker jag. Jag kommer aldrig få tag i henne eftersom vi bara hade varandra på Facebook och varandras irländska mobilnummer. Men, anledningen till att jag skulle kontakta henne var för att jag läst en himla massa gamla inlägg i hennes blogg - som hon inte uppdaterar - och där läst ett inlägg där hon kopierat ett mail hon och några till hade fått av en kompis. På det viset hittade jag hennes mailadress. Så, jag skickade ett mail och hoppades på att få ett svar vilket jag fick igår! Åh vad glad jag blev! Nu har vi skickat ett par mail var och vet ni vad? Vi har planer på att sticka till London i höst och bli sambos, hoho. Det hade varit så sjukt galet kul! Vad jag vet nu är att jag nog inte är redo för tråkiga mellanmjölkssverige på ett tag. Det ska bli så otroligt spännande att se vad mitt nästa steg blir. Jag älskar livet!!!
Världens bästa Ewa & jag

Kommentarer
Postat av: R

hur skadad är jag när det första jag tänker är "happ, ny bloggtitel..."?



hoppas det blir av, låter spännande! :)

2011-04-22 @ 21:48:29
Postat av: Anna - au pair i Dublin

HAHA jag med!!



Som det ser ut nu verkar det bli av, men vi håller fortfarande på att planera hur det ska gå till. Går lite segt eftersom vi mailar men det går framåt i alla fall!

2011-04-22 @ 22:06:39
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

hahaha, underbart



så häftigt!

jag är verkligen jätteimponerad (och liiiite avundsjuk haha) över allt du gör!!!

2011-04-23 @ 00:32:45
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Ja det ska bli riktigt spännande! :D Speciellt eftersom jag inte varit i London förut. Vet inte om Ewa har varit det heller, haha.

2011-04-23 @ 12:54:18
URL: http://dublinaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0