Ett dygn i Blackrock

Så, i fredags åkte jag som sagt till Emelie i Blackrock direkt efter att jag slutat jobba. Kom fram vid 10 på kvällen så det var bara att gå hem till henne en snabbis, dumpa min väska och sen dra ut! Vi gick till Harrison's som vanligt när jag varit hos henne. Det var nån mad hatter night, vilket vi inte visste om, så alla hade en massa knasiga hattar på sig! Det var något speciellt event också och det bjöds på en massa cupcakes och mackor. Trevligt! Jag hade i alla fall en sjukt rolig kväll/natt. När puben stängde hängde vi med på nån efterfest med en massa folk, så sjukt kul! Vi kom hem till Emelie halv sju på morgonen. :D
(En del av) kvällens skörd

Ingen utekväll utan Bulmers!

Två hetingar ;)


Margita som vi var ute med

Viking style!

Margita & Joe. Han tog mina glasögon hela tiden! Men han passade faktiskt bra i dom haha.


Dagen efter var vi hyfsat trötta och slitna efter att ha kommit hem så tidigt på morgonen. Men efter att båda hade duschat och slappat vid datorn i hennes rum tog vi oss iväg till Centra och köpte ingredienser för att kunna laga tacos. Så sjukt gott! Riktigt bra bakismat må jag säga.
Tacos in the making

Redo att hugga in!


Efter en rejäl sväng av matkoma och jäsning i soffan beslöt vi oss för att gå ner "på byn". Kikade i ett par antikbutiker, köpte glass och satte oss sedan vid havet och mumsade på den och bara pratade. Mest om nattens bravader. En av mina roligaste kvällar/nätter!
Emelie slängde ut jackan när vi kom hem på morgonen för att den luktade så mycket rök. Här har hon precis klättrat ut genom fönstret och sträckt sig efter jackan, haha!

Havet





Dinglar lite med benen

Blackrock

Experimental wild flower area - verkar inte gå så himla bra? Haha.

Köpte lite böcker i en av antikbutikerna. Fick alla tre för €4!


Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Köp köp köp. Alla passar i tygskor ;)

2011-04-11 @ 09:54:11
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: R

nu tänker jag vara den som är den och påpeka att "antik" betyder att något är äldre än 100år, vilket den marian keyes-boken inte är ;)

f.ö. en hyfsad bok, har för mig att själv läste den i dublin faktiskt! :)



så bra

http://www.youtube.com/watch?v=-1pMMIe4hb4

2011-04-11 @ 15:35:57
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Haha ja jag kom på det. Var bara för lat för att ändra det. ;) Vi var in i ett par butiker, en med riktigt gamla föremål och en med en massa second hand-prylar.



Vad var det där haha?!

2011-04-11 @ 15:51:59
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Låter som en mkt rolig dag ;)



Du har inte missat ngt, haha, jag känner bara för att inte blogga just nu ^^, de suger lite, kanske får jag tillbaka längtan till bloggning senare idag, eller imorgon, eller nästa vecka... haha. who knows ^^,

2011-04-11 @ 17:22:21
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0