Fråga - hemsida?

Fråga: Har du några bra tips på ställen som man kan söka aupair jobb på? :D Typ hemsidor och sånt? :D

Svar: Sidan jag använde mig utav heter Au Pair World - en sida där du sköter allting själv istället för att ta hjälp av en agentur. Man skapar ett konto, skriver om sig själv och vad man söker, och gör sökningar på familjer baserat på var de bor. När man hittar en familj man är intresserad av skickar man ett meddelande och om de svarar ja får du deras kontaktuppgifter (mejl & telefonnummer) och så får man gå vidare därifrån!
För att få tillgång till kontaktuppgifter måste man ha premiummedlemskap vilket kostar pengar, men det är till 97% av fallen alltid familjen som redan betalt för det! Om du däremot vill kontakta en familj utan att göra en "intresseanmälan" först får du själv betala för medlemskapet. Premium kostar 39€ för 90 dagars tillgång till kontaktuppgifter.




Någon som har nån fråga eller fundering? Lämna en kommentar eller skicka ett mejl till [email protected]

Kommentarer
Postat av: Emmelist

också sugen på att dra iväg och jobba som aupair. innan man blir för gammal :P

2010-09-20 @ 09:00:08
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Sabina

härlig blogg =)

2010-09-20 @ 12:34:54
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Japp det tycker jag med! :D så söta så :)

2010-09-20 @ 14:54:27
URL: http://lindholmaren.blogg.se/
Postat av: amanda

svar: vi ska träffa nick romeo reimann (skådespelaren som bjöd oss till premiären i januari, om du minns det). sedan ska eventuellt min kompis sam som jag lärde känna på min språkresa i köln komma ner och hälsa på. ska även träffa en svensk tjej som heter linda som jobbar som journalist i münchen. sedan ska vi naturligtvis hinna med massa museum-besök och massa andra saker man måste göra i en ny stad! :)



förresten, kul att läsa din blogg. funderar själv på att åka som au pair till sommaren, så det är alltid kul att läsa om andra som har gjort det.

2010-09-20 @ 19:53:39
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0