Galway

Okej, så min lördag och söndag spenderades i Galway! Jag åkte dit med Caroline från Tyskland och Annukka från Finland. Bussen från Dublin gick 09:00 och 12:30 ungefär var vi framme i Galway. Bussresan tur och retur kostade €19! Det första vi gjorde när vi kom fram var att gå till vandrarhemmet, fräscha till oss lite, lämna våra väskor och sen begav vi oss ut på stan ("stan", hehe)! Första anhalten var Subway för lunch och sen gick vi till havet - Nordatlanten närmare bestämt! Vi gick runt i solskenet, tog en massa bilder, doppade händerna i vattnet, plockade lite snäckor och gick lite till och bara njöt och snackade en massa. Det var otroligt fint där och vädret var helt fantastiskt!
Efter det gick vi tillbaka mot stan igen, där vi gick längs River Corrib tills vi kom till Galway Cathedral och gjorde en kvick visit där. Ut på gatorna igen utan något speciellt mål i sikte till vi tillslut fick för oss att gå till Penneys eftersom Caroline inte varit där ännu. Vid det här laget började dock alla affärer stänga så vi hann bara med det och ett snabbt besök på Dunnes innan vi bestämde oss för att gå tillbaka till vandrarhemmet och börja fixa oss inför kvällen. Gick till en off license-butik och köpte ett par Bulmers var att föra på!
Utgång på kvällen som sagt. Vi hade det otroligt kul till en början med Guinness, Hooker (en sorts öl), Bulmers och nånting som jag inte kommer ihåg namnet på. Kvällen slutade dock i missförstånd och sura miner men nu har allting löst sig! På grund av missförståndet på kvällen så var vi inte direkt pratglada dagen efter så vi åkte hem rätt tidigt från Galway. Ingenting var öppet ändå och det duggregnade lite, så...


















Irland, den gröna ön (på hemvägen)





Kika in i mitt album ♣ Adventures in Ireland för att se alla bilder.

Vad tyckte jag om Galway då? Tja, otroligt litet! Vi var inte ens där i 24 timmar och det känns som att vi såg allt som finns att se under den tiden. Utelivet är sämre än i Dublin, men kvällen slutade ju rätt misslyckat också. Det är väldigt tyst där, jämfört med Dublin, det är inte lika mycket ljud från trafik och grejer. Men, väl värt ett besök tycker jag! Liten och mysig stad, trevligt att det ligger så nära havet och lite mindre oljud uppskattas alltid. Tror dock inte att Galway är en stad för mig!

Kommentarer
Postat av: Emmelist

hehe ja typiskt blogg.se som sagt. härliga bilder!

2010-10-22 @ 01:34:06
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0