A taste of Sweden

Söndag 7 november

Det var två ivriga tjejer som på O'Connell Street gick på bussen mot IKEA. Äntligen liksom! När vi vi såg själva Ikea-byggnaden blev vi löjligt exalterade, i alla fall jag haha. Kameran åkte fram så fort vi gått av bussen! Vi gick först upp till restaurangen och åt köttbullar, potatismos, brunsås & lingonsylt och en dammsugare/punchrulle. Sen började vi strosa runt lite. :) Tanken var att Marika skulle köpa en likadan laptop-bräda som jag har men vi hittade den inte nånstans, och jag ville köpa en osthyvel men dom verkar inte ens existera på Irland..? Nåja, det slutade med att vi inte köpte nånting alls. Eller jo, men det var på Swedish food market. ;)














- Ikea't här var väldigt litet i jämförelse med den som jag brukar gå på i Kungens Kurva (som är världens största)
- Varför har inte vi såna där små blå påsar hemma i Sverige?! Skitsmarta ju! Och söta. I'm in love.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Gumman

Dom blå små kassarna ska visst finnas här hemma. Jag ska kolla igen. Lena har dom. Puss & Kram Phia

2010-11-14 @ 20:43:43
Postat av: Josefine

ahh Ikea! Var sjalv dit i torsdags da det var rod dag har i belgien sa vi akte till nederlanderna och gick dar ^^



Jag hamnade i belgien av en slump, familjen verkade trevligt och tankte att det kunde vara kul att komma till ett land dit inte sa manga aker :)



Kram

2010-11-15 @ 15:36:53
URL: http://missjosefine.wordpress.com
Postat av: Mamma

Vad det gott med köttbullar?

Kram Mamma, saknar dig!

2010-11-16 @ 06:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0