Drogheda

Ps. Drogheda uttalas [Draw-dah]. Typ. Irländare alltså. Ds.
Förra helgen åkte jag som sagt till Drogheda för att spendera helgen med Naoise. Det ligger mellan Dublin och Dundalk/Blackrock (där var Emelie bodde) ungefär. Väl där gick vi i lite affärer, käkade på McDonald's och bara snackade om allt och ingenting. Efter vi kände oss nöjda lokaliserade vi stadens biograf och gick och såg Water for elephants. Mycket bra film, se den! Sen blev det taxi hem till henne, göra iordning pizza till middag och se på ännu en film (40 days and 40 nights) innan vi gick och la oss. Seg förmiddag med sen frukost, tv-tittande och sitta vid datorn. Vi går sen ner till havet och går på stranden. Massa maneter hade spolats upp på land med några sjöstjärnor, ett och annat ben från en krabba och en massa snäckor/musslor. Mysigt att gå runt där, trots blåsten. En person var även ute i det iskalla vattnet för att surfa. Galning. Vi gick sedan och åt trerätterslunch på byns kinarestaurang. Otroligt god mat! Vårrullar, nudelsoppa med kyckling och kyckling i sötsur sås med ris. Mums. Sen inhandlades en varsin glass innan vi traskade hem till henne igen. Inte långt efter det var det dags för mig att röra mig in mot Dublin igen. Fick ta en taxi in till Drogheda för att inga bussar eller nånting gick på söndagar, haha.. Hade en mycket trevlig helg där! Skönt att komma bort från Dublin lite då och då. Jag älskar Dublin men ibland vill man bara därifrån. Andas in lite ren luft, haha. :)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0