Förra veckan

Hallå!
Ber verkligen om ursäkt för den obefintliga uppdateringen men förra veckan var rätt fullspäckad. En av dom roligaste veckorna i mitt liv om inte den roligaste! Jag har verkligen the time of my life här på Irland. Helt sjukt hur bra jag trivs! Tänkte lite kort uppdatera om vad som hänt. Ni får vänta lite till på bilder och så, det finns en hel del..
Måndag: Spenderade större delen av dagen inne i Dublin. Shoppade min outfit till Paddy's Day bland annat och trängdes bland allt annat folk. Det kommer ju hit sjukt mycket turister under Paddy's Day-veckan. Köpte även ett par nya hörlurar eftersom mina andra började glappa. Lite senare vid 7-tiden mötte jag upp svenska Maria och vi satte oss på nån pub (The Auld Dubliner har jag för mig) och bara pratade och hade det trevligt. Hon skulle jobba dagen efter så hon var tvungen att åka hem rätt tidigt men jag fick tag i en annan kompis som jag sov över hos sedan.
Tisdag: Blev avsläppt i the city centre av min kompis och kort efter det mötte jag upp Naoise! Hon skulle hämta ut ett par pass till hennes syskon så vi gick till passgrejsimojset som har hand om det. Sen strosade vi runt lite, gick in i ett par affärer och bara pratade. Mycket trevlig eftermiddag.
Onsdag: Sov lite för länge och hade en miljon saker att göra innan jag skulle åka hemifrån. Skulle egentligen åkt till Maria i Finglas och käkat lunch på Ikea med henne men jag hann inte med det. På eftermiddagen mötte jag upp en svensk som kommit hit för att träffa sin gamla värdfamilj och för att fira Paddy's Day och så, hon kikade i en massa butiker och planerade sin shopping för dom nästkommande dagarna haha. Mötte sedan upp Emelie och Jennie och gick till Eddie Rockets och åt. Efter det blev det utgång!
Torsdag: Emelie sov över hos mig så vi åkte in till Dublin för att se paraden på O'Connell Street. Helt GALET mycket folk! Mycket mer än förra året. Mat efter det. Alkoholintag redan vid 4-5 på eftermiddagen vid bänkarna vid River Liffey. Sen var man full och glad resten av kvällen! Jag hade det så himla kul. Kan tyvärr inte skriva allting om vad som hände här (censur) men en av dom roligaste kvällarna och nätterna i mitt liv! Kommer mer om den här dagen senare.
Fredag: Var helt galet trött efter att ha kommit hem halv sex på morgonen så jag spenderade dagen med att sova och kolla på film haha! Vid halv elva på kvällen fick jag dock ett sms av Maria som undrade om jag ville hänga med ut med henne för hennes sällskap ställde in planerna. Var tveksam först eftersom jag var så trött och sliten men man lever fan bara en gång! Så utgång blev det. Igen.
Lördag: Sov aaaaalldeles för länge och fick stressa en hel del för att hinna med en buss som jag skulle ta hem till Maria. Blev lite förfest hemma hos henne med Captain Morgan innan vi vid 10-tiden åkte in till Dublin. Tanken var att vi skulle möta upp några kompisar till oss men vi fick inte tag i dom och dom hörde inte av sig så det blev inte riktigt så. Vi hade det dock väldigt roligt vi två och jag hade ännu en väldigt rolig och bra utekväll! Kom dessutom hem med mer pengar än vad jag hade när jag först gick ut, vet inte riktigt hur det gick till haha.
Söndag: Sömn. Sömn. Sömn. Sov i princip ingenting natten till söndagen och kom inte hem till mig förrän vid 12-13 på dagen (sov hos en kompis) så ni kan ju gissa att jag var trött.

Förra veckan var helt galen alltså. 5 utekvällar varpå 4 av dom var 4 kvällar i rad onsdag-lördag. Känns som att jag efter den veckan skulle behöva ännu en veckas ledighet bara för att vila! Men man lever som sagt bara en gång och jag har haft det så otroligt roligt. Väldigt kortfattad version av det som hände men det får duga tills vidare. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hjärtat mitt

Passa på och ha det riktigt roligt när du har möjlighet, lev livet i nuet och jag(vi) SAKNAR dig mycket härhemma.Många pussar och kramar från Mamma

2011-03-24 @ 09:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0