Dunderförkyld

Hallå!
Jag har lyckats bli jätteförkyld - täppt näsa, jätteont i halsen och en huvudvärk som heter duga. Anade en släng av feber förut också men jag är inte säker på om jag hade det eller inte. Den där milslånga promenaden i fredags kväll/natt är nog mest troligt tjuven i dramat. Ångrar det dock inte fast det var en rätt korkad idé för gud så kul jag hade! Verkligen ett minne för livet. :) Nu ska jag krypa under täcket och kolla på en film, sen får jag se om jag lyckas somna eller inte. Det är alltid så svårt att somna när man är förkyld/täppt i näsan men jag har smort lite VapoRub (vet inte vad det heter på svenska?) på bröstet vilket underlättar lite i alla fall. Jag ska uppdatera om helgen men jag vet inte när det blir riktigt, kanske imorgon eller på onsdag. Beror på hur pigg och motiverad jag är.
Får lite obehagliga minnen från sist jag använde VapoRub. Det var i höstas när jag var så sjuk på grund av min njurbäckeninflammation, mådde ju illa hela tiden och sniffade i VapoRub-burken för att underlätta illamåendet lite. Väldigt effektivt faktiskt, men inte tillräckligt.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh det brukade min mamma använda på oss när vi var mindre. Har för mig att det fungerade rätt bra :) Krya <3

2011-03-08 @ 05:13:38
URL: http://romanze.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Ville bara säga att jag saknar våra grymma utekvällar ;) Förstår att du har väldigt många utekvällar nu o du saknar de nog inte lika mkt som jag gör, jag går ju aldrig ut här typ.. att vara under 21 i USA är fan allså... haha. Men iaf, jag tänker på dej :) <3 Ha det bra min vän!

2011-03-08 @ 05:27:46
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej vännen

Hoppas du kryar på dig, har du kvar några illamående-piller? Ta hand om dig och var försiktig. KOlla så du inte blir så sjuk som i höstas - det finns doktorer på Irland! ha det så bra du kan och krya på dig. Kram Mamma

2011-03-08 @ 12:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0