A Saturday in Dublin

Hallå! Tänkte skriva om vad jag och Emelie hade för oss i lördags. Jag orkade som sagt inte krångla med att åka nattbussen hem på fredagen så jag övernattade på samma hostel som E. Hade ändå bestämt att jag skulle tillbringa lördagen med henne inne i Dublin så det blev enklast så. Vaknade i gårdagens smink och kläder haha, hade ju inte tagit med mig nånting. Dags att inta frukost på hostelet men det var så tråkigt (toast, smör och marmelad typ) så vi gick till Burker King och käkade frukost istället! Mycket godare med en macka med ost, korv och ägg, hash browns och apelsinjuice. ;) Efter det irrade vi runt på Penneys ett tag. Köpte en engångskamera, så kul! Har lite bilder kvar att fota men efter att rullen är slut ska jag se till att framkalla bilderna nånstans. Vet inte riktigt var man gör det haha. Var även tvungen att köpa en ny väska för att min andra gick sönder. Vet inte vad vi gjorde efter det riktigt men vid halv två gick vi på bio och såg Hall Pass - otroligt rolig film! Lite seg i början men den är absolut sevärd. Det är billigare att gå på bio här än i Sverige (eller Sthlm bara kanske?), kostade €7 för en biljett vilket är lite mer än 60 kr. I alla fall, se den! Mötte sedan upp tyska Katrin (finns bilder på henne från i fredags) och fikade på ett glasscafé i Temple Bar-området. Lite häng på hostelet efter det och Yatzy-spelande på E's mobil innan vi gick ut lite senare. Blev dock en kort utgång för E mådde inge bra och jag var rätt trött. Men hade en väldigt trevlig dag. :)
Turistbild. ;) Ni kan även se min nya väska.

Var in i en nyöppnad godisaffär, Happy Pills, där det fanns massa amerikanskt godis! Var tvungen att köpa dessa som Marika tjatat så mycket om och gud så gott det var!

Emelie & jag


Innan vi gick till en pub drack Emelie cider. Swedish style. ;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

HAHAHAHAHAHA! Alltså Emelie jag döööör! Saknar Liffey-häng :/

2011-04-01 @ 15:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0