Lördag 29 januari

I lördags var jag som sagt hemma hos en kompis - Sylwia. Hon bor i södra Dublin i ett litet ställe vid namn Stillorgan har jag för mig. Tar 20-25 min att ta sig dit med buss från the city centre. Väl hemma hos henne drack vi en himla massa te och snackade, hade lite att ta igen eftersom vi inte setts sen nån gång innan jul. Kollade även på film, Seven pounds och Veronika decides to die, när vi framåt 6-7 tiden beslöt oss för att gå ut och käka. Vi gick till nån random pub (dom flesta pubarna serverar mat fram till ett visst klockslag), käkade och efter maten tog vi en varsin Guinness. Efter det var det dags för mig att ta mig tillbaka till the city centre där jag skulle möta upp 3 andra au pairer för utgång! Svenska Emelie och Hanna, finska Carita och sen en av Hannas kompisar (svenska Malin) + hennes pojkvän. Vi var i Temple Bar större delen av kvällen, sen gick vi till Fitzsimon's och var ute uppe på takterassen. Sen blev jag och Emelie väldigt hungriga och gick till Eddie Rocket's på O'Connell Street och fyllekäkade innan jag tog min nattbuss hem hem 3-tiden. Halv fyra var jag hemma i Huntstown igen! Tog inga bilder, lat som jag är, men jag har norpat några bilder från FB. :)
Emelie och jag

Carita och Hanna

Malin och hennes irländska pojkvän som jag inte uppfattade namnet på

Folk inne på Temple Bar

Uppe på takterassen på Fitzsimon's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0