Fullspäckad dag

Hej!
I och med att barnen har lov nu kan jag inte sitta vid datorn på dagarna -> dålig uppdatering. Idag gick vi som sagt till biblioteket vid halv elva-tiden och var inte tillbaka förrän klockan tre! Vi var visserligen in en sväng på Penneys och Dunnes Stores, både kläd- och matdelen, innan vi var lata och tog bussen hem. Efter intag av lunch gjorde vi chokladbollar vilket även det blev en succé, mina värdföräldrar tyckte också om dom. Så det blev det till "efterrätt" efter middagen - vi brukar alltid äta nån liten sötsak varje dag, en glass, chokladbit eller i detta fallet chokladbollar. Mumma. Sen gjorde jag och Luke lite korsord på datorn innan vi tog typ en miljon bilder med min kamera. Mina värdföräldrar kom hem rätt sent idag (halv åtta) så jag var lite smått irriterad men det gick över så fort jag fick reda på det jag skrev i förra inlägget. Så himla nice att vara ledig hela veckan!

Juste, måste berätta om det som hände imorse! Jag vaknar strax efter klockan åtta av att jag hör Emily skrika och gråta jättehögt. Vad i helvete är det som har hänt tänker jag?! Så jag öppnar min lucka och kollar ner in i badrummet och frågar vad som hänt, då ser jag henne stå över handfatet med blod i hela munnen, blod överallt runt munnen och blod i hela handfatet. Fick lite smått panik och skyndade mig ner och ska försöka lugna ner henne och få ur henne vad som hänt. Får fram efter en stund att hon skulle dricka juice (ur en sån där pipmugg) och när hon skulle stoppa in "pipen" i munnen så råkar hon slå i en av hennes framtänder (som är lös, pew!) som var påväg att lossna så det var därför det kom så mycket blod. Fick henne att skölja munnen, jag undersökte tanden som bara satt fast i en liten "tråd" i tandköttet så jag fick ta en bit papper och bara rycka ut tanden, den hade ställt sig på sniskan och bara hängde där och dinglade haha. Alltså ni fattar inte vilken panik jag hade! Så ska jag försöka vara alldeles lugn och säga att hon inte ska oroa sig, inte glömma att andas, ta djupa andetag och att allting kommer bli bra. Inte det lättaste när man själv är helt panikslagen men jag tycker att jag skötte det bra! Fick henne att skratta ett par gånger och tänka på annat, men fy vad hemskt det är innan man får reda på vad det är som har hänt! Efter det var det ingen idé att gå och lägga sig igen så det var bara att gå upp en timme tidigare än beräknat. :)

En av alla 1764445 bilder vi tog tidigare idag! Luke på bilden, han är ett spöke haha ;)


Orkar inte ladda upp resten av bilderna för nu ska jag gå och lägga mig! Håller tummarna för att inga olyckor sker imorgon bitti så jag får sova till strax efter kl 9 haha. Guten Nacht!

Kommentarer
Postat av: mamma

vad du är duktig att ta hand om barnen. De kan känna sig trygga med dig. Jag saknar dig/Mamma

2011-02-24 @ 07:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0