A very Irish night part 2

Fredagskväll 2011-02-18
Fortsättning på det förra inlägget. Tänkte slänga upp ett gäng videoklipp som jag filmade under kvällen. En massa ljuva, irländska toner från gitarr, flöjt, fiol och trumma. Jag verkligen älskar stämningen som uppstår när sådan här musik spelas! Verkligen alla dras med och sjunger med, klappar i händerna och jublar.
Jag vet att det är rätt många klipp men ni kommer inte ångra er om ni tar er tid till att lyssna på dom! :)

Some More @ Ha'Penny Bridge Inn
Galway Girl (+ nånting instrumentalt) 

Seven drunken nights



@ The Oliver St. John Gogarty
Whiskey in the jar

En av killarna sjunger på irländska! Och pratar lite om språket.

Instrumental med trumma, flöjt, gitarr & fiol.

Galway girl

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad jag håller med, vilken stämning det blir :) man blir alldeles lycklig :D

älskar låten Galway girl!

2011-04-11 @ 10:36:32
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Sanna

Älskar irländsk musik =) Så himla mysigt ;)

2011-04-14 @ 09:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0