En helt fantastisk dag

Hej bloggen! :)
Som jag skrev igår så spenderades dagen med Naoise i the shopping centre. Jag införskaffade ett vattenfilter, en ny mobil som jag har ett irländskt nummer på och vi gick även till biblioteket och skaffade ett bibliotekskort till mig! När vi kom hem flummade vi mest runt, testade vattenfiltret (det är HELT FANTASTISKT!!!), bakade brownies och försökte få igång min mobil - man måste registrera sig och hålla på, mycket krångligare än hemma i Sverige.

Naoise upptäckte även min kamera så hon blev helt galen och tog en massa bilder, vissa av dom vågar jag nog inte ladda upp här haha! Men några ska ni få i alla fall:

Naoise the chocolate warrior (uhm, läs: retard)


Naoise & Emily


"Who aaare weee?"


... so sexy it hurts. Yeah ;)


Såhär cool är jag när jag diskar hoho


My weird friend :')


Inte är man mycket bättre själv ;)


Reklam för strössel!


Min nya mobil, en väldigt basic Nokia


Min nya vattenfiltrerare ♥


Man får nytt, fräscht vatten på en minut! Helt fantastiskt! Alla här tyckte också att det var helt fantastiskt, typ "OH, är det såhär vatten ska smaka?!". Jag säger det igen...
helt fantastiskt!
 

Ja ehm, i alla fall. För 7€ fick man kannan och ett filter för en månad. Köpte även filter för 3 månader till för 10€. Money well spent! Allt på Argos.

Vet inte vad jag ska hitta på idag (lördag), kanske åker en sväng in till Dublin! I såna fall ska jag nog möta upp ett par andra au pair:er som jag har pratat med :)

Life is good. ♥



Kommentarer
Postat av: R

danke und danke :D

2010-09-11 @ 00:57:04
Postat av: Marika - Blivande Au Pair på Irland

Haha, ni verkar ha haft en rolig dag :P



Imorgon åker jag , tänkte på en sak med flyget, dem väger inte handbagaget va? För mitt råkar kanske väga något kilo mer än 8 kg, haha...



Och hur var första mötet med familjen? Vad sa ni till varandra och hur reagerade alla typ? :)

2010-09-11 @ 11:14:38
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Varsågod och varsågod :D

2010-09-11 @ 12:02:42
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Marika - Blivande Au Pair på Irland

Aha hade du två handbagage väskor! Jag knycklade in min handväska in i den större väskan och tillsammans väger dem kanske 8.5 kg, så om du hade två st så borde det nog gå bra :D



Låter bra med familjen... hoppas pappan blir bättre snart!



Gav du dina presenter samma dag som du kom eller dagen efter? Detta funderar jag också över hur jag ska göra... hehe, antar att jag tänker lite för mkt kanske.. men det blir lätt så när man börjar bli nervös, haha... :D



Tack :) ja hoppas verkligen allt går bra !

2010-09-11 @ 15:57:12
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0