Städdag

Nu är jag nääästan färdig med mitt rum! Det jag har kvar att göra är att dammsuga under sängen (fattar inte hur det kan bli så otroligt skitigt där?), torka golvet och fixa lite i mina byrålådor. Har även passat på att rensa min garderob lite och lagt alla kläder jag har i olika högar - en med det jag ska ta med mig, en med det jag kanske ska ta med mig (beroende på vad som får plats och hur stort behov jag har av det), en som ska tillbaka in i garderoben och en som ska kastas/ges bort.
Känns skönt att jag fått någorlunda struktur på vad jag ska ha med mig! :) Om det är nånting jag glömmer eller som jag verkligen måste ha så ska mamma skicka ett paket med det så jag behöver inte oroa mig alltför mycket.

En väldigt irriterande sak jag upptäckte idag var att min datorsladd inte får plats i min reseadapter (som ni nog vet så har Irland annorlunda uttag mot vad vi har) - "piggarna" är för stora! Finns tydligen två olika storlekar och på kontakter till lite "större" saker är det också större "piggar", såsom kaffebryggare, vattenkokare, datorladdare osv. Mobilladdaren däremot funkar att sätta i. Otroligt irriterande. Min låtsaspappa ska kolla på hans jobb om det finns en sån adapter jag behöver annars blir det till att hitta en ny i helgen. Måste ändå köpa ett headset, ett sånt där fodral man kan ha en massa cd-skivor/dvd-filmer i och hörlurar, vet bara inte när jag ska hinna med det riktigt...

Anywho, här kommer ett gäng bilder jag tog nyss; på rummet och den dumma kontakten.

Min (nästan) nybäddade säng, det som är i Ikea-kassen är kanske-kläderna


Hyllorna på väggen med filmer, skivor, böcker och diverse saker


Andra hälften av mitt otroligt stora rum -.- Garderoben är helt hopplös att ha kläder i! I tvättkorgen finns kläderna jag ska ta med mig.


Byrå med lite nödvändiga saker; choklad, extern hårddisk, spegel, Jane Eyre ♥ (Läs den boken!)


Datorsladd vs. mobilladdare - ser ni skillnaden? Buhu.


Bojkottar reseadaptern från Teknikmagasinet - jävla fucktards som säger att den passar till alla kontakter.
Kontakten som är ute passar irländska uttag, den har tre piggar. Weirdos!

Kommentarer
Postat av: R

jag är såååå avundsjuk... du får hitta någon annan som kan vara glad för din skull... jag är inte storsint nog just nu... bara avis avis avis :(

2010-09-01 @ 21:56:05
Postat av: Anna

:( Du får trösta dig med att du i alla fall kan komma och hälsa på! :D Precis när du vill. Hur många gånger du vill. Höhö ;)

2010-09-01 @ 22:06:18
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar

Ja, absolut! Jag gillar barnen, barnen gillar mig, värdmamman är helt okej (om än lite konstig), jag har en underbar pojkvän :) Dock har jag knappt några kompisar, alla har åkt hem och det är svårt att träffa nya tjejer när man inte pluggar och dessutom har en pojkvän som man träffar hela tiden... Så det skulle absolut vara kul att ses, vi kan ta en shoppingtur i Dublin eller nåt :)

2010-09-01 @ 22:29:52
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: R

jodå... jag längtar ganska rejält så du räkna med att jag kommer komma och störa :P

(förresten, kommer jag fort. få en omgång flygbiljetter av dig? :P)

2010-09-02 @ 01:17:56
Postat av: Anna

Ja det ska du få, men det beror lite på vad biljetterna kostar också ;P Annars kan jag nog bidra med en tusenlapp beroende på hur min ekonomi ser ut just då också :)

2010-09-02 @ 11:51:59
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Marika

Herregud vad bra att du sa det där med att det är olika uttag på Irland , tänkte inte på det, trodde det var likadant som här faktiskt, det får bli att ta med sig en adapter då! (:

2010-09-02 @ 18:56:01
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Anna

VÄNTA LITE!! ÄR DE ETT GOLV JAG SER???????? :O (ja caps var viktigt :P)

2010-09-06 @ 05:25:45
URL: http://twilightdevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0