Mina arbetsuppgifter

Tänkte att jag kunde skriva mer utförligt om vad jag har för arbetsuppgifter!

På morgonen (~08:00):
- väcka barnen runt 8
- få dom att klä på sig sin uniform eller gympakläder dagen dom har idrott
- göra deras lunch som består av 2 mackor (utan kanter, "givetvis") med chocolate spread, en frukt och juice
- göra frukost som består av en macka med chocolate spread till Luke och en macka med smör till Emily
- ge lunchlådorna till dom så dom kan lägga den i skolväskan
- borsta tänder och hår
- 08:40 går vi till skolan
13:25:
- går och hämtar Emily i skolan
- se till så att hon byter om till vanliga kläder när vi kommer hem
- hjälpa henne med läxor
- TV-tittande innan vi går hemifrån
14:25:
- går med Emily och hämtar Luke i skolan
- se till så att han byter om till vanliga kläder när vi kommer hem
- hjälpa honom med läxor
15:10-15:30:
- göra nån slags lunch till barnen (mackor, chicken goujons, pommes, vad dom nu vill ha)
15:30-18:00:
- underhålla barnen! Rita, måla, titta på TV, titta på film, gå ut en sväng, göra dom sällskap när dom leker i sitt rum, spela kula och så vidare
...med lite tur så är dom dock ute och leker hela eftermiddagen ;)

Hushållssysslor: diska disken som jag & barnen förbrukar under dagen, ingenting mer förutom det! Ja, städa efter mig själv förstås. Duh?

Lön: får €100 för 4 dagars arbete. Jobbar jag 5 fulla dagar, mån-fre både morgon och eftermiddag that is, får jag dock €120 istället! Pappan brukar vanligtvis ha ledigt en dag i veckan då han tar hand om barnen istället, men på grund av sjukhusvistelsen och allting så har jag tagit hand om dom istället. Måste även sitta barnvakt ibland vissa kvällar, men Anne sa att det inte alls händer ofta. :) Jag är supernöjd med mitt "schema"!

Kommentarer
Postat av: emmelist

men tack Anna :D fan vad glad man blir av såna kommentarer!!!!! :D tuuuuusen tack!

2010-09-29 @ 19:57:11
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: yes ;D

2010-09-29 @ 20:00:19
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Mamma

Kul att det funkar så bra för dig, vi saknar dig fortfarande här hemma. Försöker gå in i din blogg relativt ogta för att se vad du gör. Älsakr dig och saknar dig kram mamma

2010-09-29 @ 22:00:43
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Va bra att de funkar :D Jag glömde fråga de igår när jag svarade på din kommentar!



Halsduken är något av de bästa jag köpt faktiskt :D

2010-09-30 @ 11:10:03
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: natali

va roligt! hur länge har du jobbat som de?

är de bra att jobba så?

2010-09-30 @ 12:40:33
URL: http://natalifray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0