Helgens bravader

Fredag: Åkte in till Dublin och mötte upp finska Annukka vid The Spire. Klockan 7 "checkade vi in" på vårat hostel, The Bunkhouse, där vi på fredagen bodde i ett rum med 8 bäddar med enbart tjejer, på lördagen bodde vi i ett rum med 16 bäddar blandat med både killar och tjejer. Kostade oss €10/natt! Gick ut och åt kinamat och sen började vi fixa oss inför kvällen. Gick ut i the Temple Bar area på olika pubar. Väldigt mycket turister där men vi hade det sjukt kul!








Lördag dag: Efter två timmars sömn för min del (bakis var namnet!) checkade vi ut från vårt rum kl 11 och var tvungen att vänta i receptionen för att få tillgång till nästa rum kl 12. Snabb frukost köpt på Centra och sen tog vi tåget (the dart) till Malahide! Mötte upp tre andra au pairer där: Marika från Sverige, Sylwia från Polen och Maria från Italien! Gick till Malahide Castle där vi gick på rundvandring i slottet. Hem till Sylwia efter det som bor i Malahide där vi drack te och hade det trevligt! Planerade lite resmål vi ska åka till här på Irland - lördag 16 oktober ska vi nog åka till Galway och stanna till på söndagen, riktigt trevligt!











Lördag kväll: Middag från Subway som vi åt på vandrarhemmet när vi kom tillbaka till Dublin. Tänkte ta en powernap efter den dåliga sömnen natten innan och det var då jag upptäckte att min mp3 var borta! Jag som hade tänkt somma till musik, blev istället på uruselt humör... Men mamma, nu måste jag ju verkligen ha en iPod! ;) Tänkte fuck it den är borta och det finns inget jag kan göra, gick till en off license-butik och köpte ett par burkar cider att föra på (man behöver bara vara 18 här för att köpa alkohol, inte 20 som i Sverige för att få gå på Systemet. Nice!), tog en välbehövlig powernap och började sedan fixa oss inför kvällen! Gick till the Temple Bar area igen och hade sjukt kul även denna kväll. Tappade dock bort Annukka haha!

Söndag: Drack inte så mycket kvällen innan så jag vaknade inte bakis ;) Gick till Busaras där Annukkas buss skulle gå ifrån senare, låste in våra väskor i ett säkerhetsskåp, gick till Subway igen och köpte lunch och satte oss vid River Liffey på ett par bänkar i det underbart fina vädret! Strålande sol, kändes som att det var sommar och inte början av oktober. Mötte sedan upp Maria (och Marika & Sylwia en snabbis) och hade en andra lunch! Strosade runt i Dublin lite, St Stephen's Green där vi träffade några av Marias au pair-kompisar och sen var det dags för mig och Annukka att gå! Vilade fötterna vid hennes busstation i en timme haha, båda två hade så himla ömma fötter. Och efter det åkte jag hem!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du har det bra. iPod..Hm..får väl se....kul att ni ser lite mer av Irland och bestämmer lite utflykter. Ha det gott och må väl. Längtar till att få krama om dig - Mamma

2010-10-05 @ 05:48:27
Postat av: Sanna svarar

SV: Ser att du var i Malahide! Var det trevligt? Själv var jag i Dublin hela helgen, en kompis från Sverige var här så det blev en massa shoppande och festande i Temple bar!

2010-10-05 @ 10:20:46
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Tack så mycket :D Jaa de får vi verkligen hoppas!

2010-10-05 @ 14:12:02
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0