The man, the myth, the legend 2.0

Fråga: Hejsan. Åker kanske till Irland i januari som Au-pair. Måste fråga var grenkontakten är köpt? :)

Svar: Det är min låtsaspappa som har tillverkat grenkontakten själv på hans jobb! Han gjorde en liknande grej till min dator innan jag åkte hit. Vad jag vet så kan man alltså inte köpa just en sån grenkontakt nånstans och jag har ingen aning om hur man själv skulle tillverka en. Fråga föräldrar och andra bekanta om dom kan och har möjlighet att göra en!


Innan hade jag endast en adapter som begränsade mig till att bara kunde använda den till en sak i taget. Nu kan jag ladda mobilen, koppla in min externa hårddisk & ladda batterierna till kameran - samtidigt! Så mycket smidigare. Får börja ta beställningar från Benny snart alltså! ;)

Någon mer som har nån fråga? Lämna en kommentar eller skicka ett mail till: [email protected]

Kommentarer
Postat av: R spinner vidare på tipset

alltså...

man kan ju sätt en adapter i väggen och sedan sätta grenkontakten i adaptern!



eller? det känns så OBVIOUS att jag antar att det inte fungerar...

2010-11-05 @ 13:53:16
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Jo det funkar säkert men remember att min adapter inte tar dom där kontakterna som har större piggar? :P Grenuttag har ju det. Därför det blev sånt krångel haha, men det funkar säkert!

2010-11-05 @ 15:47:48
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: R

ja, juste', det kommer jag ihåg...



dessutom kan du sälja den där dyrt till ngn svensk au pair som ska arbeta där när du flyttat/flyttat hem! ;)

2010-11-05 @ 18:11:05
Postat av: Josefine

Hej ANna!



Har du det bra på Irland? Ska själv åka på tisdag, dock till belgien men det är kul att följa din blogg!



KRam

2010-11-05 @ 19:18:59
URL: http://missjosefine.wordpress.com
Postat av: Marika - Au Pair på Irland

Tror att jag ser en påse med svenska ostbågar i hörnet? ;) haha

2010-11-05 @ 20:08:00
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0