Morgondagens arbetstimmar

07:45-08:50 (få iväg barnen till skolan)
"Egentid", som pappan beskrev det
~18:00 och framåt (barnen går dock och lägger sig klockan 9)

Så ja, kommer jobba ungefär 4 timmar imorgon. Jag älskar mitt 'schema'! Pappan hämtar barnen från skolan och ser efter dom under eftermiddagen, och sen får jag ta hand om dom under kvällen medan föräldrarna går ut och gör vad dom nu ska göra. Rätt så nice om jag får säga det själv. Vet dock inte vad jag ska göra riktigt... Tvätta sängkläder & duscha är det enda som är planerat för dagen. Och ta igen lite bloggning!

Föräldrarna verkar tro att jag jobbar ihjäl mig med tanke på hur mycket ledig tid jag får hela tiden! Det är ju inte så att barnen är svårskötta heller. En 6-åring och en 8-åring är faktiskt rätt självgående. Bara jag sitter med dom när dom leker, ritar, tittar på TV eller spelar på sitt Nintendo DS så är dom nöjda liksom. I love my job. ♥

Ps. Tro nu inte att jag är världens lataste och tråkigaste au pair, jag medverkar faktiskt i dom flesta aktiviteter barnen får för sig att göra! Men skulle jag sitta med dom istället och bara hålla dom sällskap så är det inte världens undergång för dom. :) Tvärtom så uppskattar dom sällskapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0