Lite skillnad

Något som jag absolut inte saknar med Sverige, eller snarare området där jag bor, är när och hur ofta bussarna går. Usch och fy för buss 709 säger jag bara! Kolla bara in dom här busstabellerna - först 709 och sen dom nuvarande (39a, 39 & 39n) som jag kan ta nu. Jag älskar friheten att bara kunna gå och ställa sig vid bushållsplatsen och vänta på att nästa buss ska komma. Man får sällan vänta mer än 10-15 min nån gång. :)





Jag älskar friheten med att bo i Dublin, jag kan till och med åka nattbuss hem! Jag har dock inte gjort det ännu - jag har istället valt att övernatta på vandrarhem så att dagen efter kan spenderas i Dublin. :) Varje bussresa kostar €2,20 förutom nattbussen som skulle kosta €5 istället. Busskort här är svindyrt! Hemma i Stockholm kostar det 700kr/månad och då får man använda det till buss, pendeltåg, tunnelbana och tvärbana + alla nattbussar. Här kostar ett busskort 1000kr/månad och då är det enbart till buss, inte dart eller luas. Dessutom så får man ändå betala €5 om man ska åka nattbuss för busskortet gäller inte då. Helt sjukt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0